sunnuntai 24. toukokuuta 2015

mitäs täs nyt kertois

Ei mitään ihmeellistä tosiaan jos ei mun kesä jutut kiinnosta. Mutta sain pari asiaa varmistettua nyt viikon aikana. Alotetaan vaikka työssäoppimisesta, varmistus on tullut että olen Jatilan tallilla sen tekemessä, joka tarkoittaa että olen 2 leiristä eteenpäin siellä avustamassa ja tallityön tekijänä. 
Hjörkkaa en saanut mukaan Jatilaan joten Hjörkka saa helpompia viikkoja nyt kun en sitä ratsasta sitten työssäoppimisen aikana viikottain. 
Sekä toinen asia on jota en ole teille missään vaiheessa muistanut varmaankaan kertoa on se että jos minulla olisi omaa rahaa riittävästi Hjörkka olisi mulle jo ostettuna. Mutta vanhemmat eivät suostu maksamaan Hjörkan kuluja, joten kun itse hankin työpaikan ja rahaa niin sitten saan Hjörkan omaksi ostaa. Joten nyt minulla on jo mietinnässä mitä kesän jälkeen kun koulu jatkuu ja mitä koulun jälkeen. Hjörkkaa on siis tällä hetkellä toinen sen omistaja tarjoutunut myymään minulle sitä :)

Mitäs muuta? Lumikki sai nyt parin viikon rennommaksi, Selina sitä on käynyt tietääkseni hiukan harjailemassa ja taluttamassa mutta muuta liikuntaa ei sen pitäisi tällä viikolla saada. Mutta kun tuo työssäoppiminen alkaa, saa silläkin alkaa kunnon kohotus ohjasajolla, irtohypytyksellä sekä ehkä ratsastajan kanssa, riippuu miten Liisa nyt antaa työssäoppimisen aikana sitä ratsastaa. Leiriläisiä en saa tietääkseni sinne selkään päästää, toivon ehkä hiukan ettei Lumikki viellä päädy tunti poniksi kesänkään aikana mutta itse tähän en voi paljoa vaikuttaa vaan omistaja. Mutta toivoisin että tämän ponin voisi saada hoitoponiksi koska silloin minun ei tarvitsisi sitä joka päivä harjata läpi (kun pitäisi pari muutakin varsaa hoitaa) ja se olisi hyvää opettelua sille.

Työssäoppimisen aikana minun pitäisi myös päivitellä toista blogia (koulun kokeilema itslearning sivuston blogi) ja tätä pitäisi vähintään 2 kertaa viikossa päivittää! Joten voi olla että tämä blogi menee hiljaiseksi kesän ajaksi, varsinkin kun Hjörkka pääsee kesälaitumille pariksi viikoksi ja itse työssäoppimassa toisella tallilla. Joten tähän voisinkin kysyä teiltä, haluatteko että linkkaisin teille sitten työssäoppimisblogini osoitteen tänne blogiin? Sinne tulen huomattavasti enemmän päivittelemään, videoilla ja kuvilla sekä kirjoituksilla mutta kaikki postaukset ovat vain jatilasta ja mitä siellä sitten teen. Tätä blogia yritän hiukan päivitellä kyllä kesälläkin mutta voi olla että määrä putoaa huomattavasti.

Muuta tällä hetkellä minulla ei ole kirjoiteltavana joten yksi postaus tulee viellä tälläistä ylimääräistä postausta, sitten varmaan pari kuulumista jonka jälkeen alkaa työssäoppiminen! En malta odottaa!

9 kommenttia: